assalamualaikum semua... Heyy ! Awak stalk sini ke ?? Haa ! kantoi.. Btw, tiada apa yg menarikk dekat sini tapi yg pasti anda tidakk rasa menyesal laa.. Hehehe.. Dah mula jarang blogging tapi korang boleh follow aku dekat twitter :)

09 March 2012

berterus terang......

assalamualaikum semua !
good friday today kann.... time time lepas asar niee aku rasa macam nakk update blog niee padahal semalam baru jee update kann... takpelaa.... mood cuma suam suam kuku jee arini, so bila dah tengok blog niee mood jadi sejukk tak panas lagi tau... act, tadi aku menghadap FB kejapp melayan scandal aku c nurul tu plus kumen kummen biasa... titibe rasa nakk tengok blog niee, satu hari tak jengah tak sahh... hahaha, tak bole blahh kann.... blog nie tempat aku story macam macam, nak luah dekat orang belum tentu orang orang tu semua nakk dengar kann... if ada pun yg nakk dengar mesti kakak aku yg sorang tu jee jadi pendengar setia aku, haha... thanks yee kak, sayang kau !


okay, hari ni aku dapat 'something' dari makk aku sempena bufday aku bulan lepas, lambat bagi pun takpe still boleh bagi kann... walaupun tak mahal macam handbag LV, kereta ferrari, iPAD 2 or habib jewels aku tetap hargai dan suka sebabnya mak aku bagi dengan ikhlas pluss sesuai dengan aku... terima kasih makk, adik sayang makk sangat sangat bukann sebab dapat 'something' nie tapi sebab semuanya ! aku akan jaga elok elok apa yg mak aku bagi dekat aku untuk tahun nie, insyaALLAH !


hari ni jugakk, bufday nazrul....happy birthday okayy ! hope you always happy and success in you life... haa ?? pelik ?? kenapa aku tak panggil dia sayang aku ?? act, ada something happened last night between i and him... maybe puncanya datang dari aku, takpelaa... sokayy ! aku dah punn minta maaf cuma dia jee yg taknak terima...


now, masuk laa tittle untuk hari ni...mesti korang pelik kann cuz semua story dekat atas tu takde kena mengena dengan tittle 'berterus terang' tu... memang takde punn, belum masuk lagi title, tu baru intro jee, haha... aku nakk share, korang perasan takk sometimes bila kita berterus terang tu kita boleh sakitkann hati orang takpun kecik kann hati orang ?? perasan takk ?? *nampaknya ramai yg menganggukkan kepala tanda faham* okayy, tapi kadang kadang kita terpaksa terus terang supaya taknak satu benda tu melarat walaupun kita cuba bertahan supaya tidak berterus terang sebab taknak sakitkann hati orang tu nak nak pada orang yg kita sayang kann ?? tapi bilaa orang dah memaksa suruh kita berterus terang, apa yg kita mampu buad masa tu selain berterus terang kann ?? if kau tukar topik lain masa genting macam tu memang comfirm laa, kau kena dengan orang tu sebab kau tak terus terang kann ?? bila tak berterus terang, kita akan merana dan terus merana sebab makan hati yg berpunca nak jaga hati orang... kita jugak akan dipersalahkan kalau tak berterus terang dalam satu keadaan tu... haishh ! situasi yg buntu waktu tu, nakk berterus terang atau tidakk... dan aku tak suka situasi macam tu ! siyes ! aku tak suka dan jangan paksa aku untuk berterus terang sebab aku taknak sakitkann hati orang ! biar aku yg kena tahan daripada aku dapat gelaran budakk teruk sebab tak tahuu jaga hati orang ! aargghh ! dalam situasi macam nie apa yg mampu aku buad hanya berdiam diri dan mengiya kann semua nya... nampak senang kann ?? tapi kalau orang dah tuduh aku macam macam, rasanya aku boleh bertahan ke tanpa terus terang keadaan sebenar ?? dan semua orang akan salahkan aku tanpa bagi aku peluang untuk bercakap tapi bila aku bercakap dan berterus terang korang rasa orang tu akan percaya ke ?? tak jugak kann, dia tetap anggap aku salah ! jalan terbaik berdiam diri untuk bagi situasi tu tenang dan jangan keruh kann keadaan denagan sikap panas baran yg menguasai diri... *makin ramai yg menganggukkan kepala tanda mengerti* dan aku rasa situasi nie ramai pada perempuan jee, lelaki takde sangat kott sebab mulut diorang memang laser pluss takk ramai lelaki yg tahu jaga hati orang lain... cuma fikir prasaan dan hati diri sendiri, selfish betol ! *lagi ramai yg mengganggukkan kepala tanda setuju pulak kali nie* terima kasih yee :)


okay, cukuplaa aku story untuk hari ni sebabnyaa taknak buad orang tersentap mahupunn sakit hati bilaa baca entry niee... dan bagi korang yg faham keadaan aku tu, terima kasih lagi sekali... keadaan memaksa untuk aku berterus terang walaupun aku dah cuba sedaya upaya untuk tidak berterus terang takot menyakitkann hati orang lain... i'm sorry kayy, thats is not my intention to hurt you but you forced and forced me !





with purplishes love,
ena <3
THANKS ! sudi membaca, sayang korang :)

No comments:

 
Copyright@Segala Yang Terkandung Dalam Blog Ini Hak Milik EnaRasinah