assalamualaikum semua... Heyy ! Awak stalk sini ke ?? Haa ! kantoi.. Btw, tiada apa yg menarikk dekat sini tapi yg pasti anda tidakk rasa menyesal laa.. Hehehe.. Dah mula jarang blogging tapi korang boleh follow aku dekat twitter :)

03 May 2012

simple entry : Me and ALLAH S.W.T :)

assalamualaikum semua !
lama rasanya aku tak update blog nie kann ?? korang semua sihat ?? harap korang semua sihat laa yee... aku alhamdulilah sihat ! baru baru nie, ipg punya result baru jee keluar and aku dah punn check ! err, mungkin dah takde rezeki aku kann... maybe next time or rezki aku kat tampat lain ke kann... tapi yg pelik bebudak result yg gempakk ponn tak ramai yg sangkot dekat ipg tu, taktau kenapa and taktau kriteria apa yg dorang nakk supaya bolee dapat ipg tu... sokay, im fine ! hehehe...


okayy, lately niee ramai yg asyik tanya how's my new life without him ?? act, im good and fine ! kekadang ada jugak rasa sunyi coz dulu 24hours asyik text jee, lau bolee terbakar tepun aku memang comfirm dah terbakar ! hubungan aku dgn dia okayy, kami tak bergaduh... kami still kawan biasa tapi dah tak mcm dulu laa kann... if dia dah ada someone new in his life, aku doakan supaya ddia bahagia... mungkin yg baru tu adalah jodoh dia kann, siapa tahu... kehidupan aku spt biasa dekat rumah nie, sama sekali tidak menjejaskan aktiviti seharian aku... kekadang aku taktau keputusan yg aku buatnie betol ke tak ?? tapi sbg manusia aku ada perasaan aku sendiri kann ?? aku taknak sakitkann hati sesiapa... semua orang nak bahagia kann ?? mcm tu jugak aku... aku harap bila dia dah further study nanti dia akan dapat perempuan yg lebih baik daripada aku.... kawan kawan aku ramai yg terkejot bila status di FB aku telahpunn bertukar, gila tak terkejot kann... masa skula, kecoh semuaa dengki aku jee... hehehe... buat sementara nie aku bagi dia peluang untuk berubahh ! tinggalkan perangai dia yg dulu, yg aku tak suka ! tapi lepas beberapa hari kami clash, aku tengok mcm takde kesan ponn peluang yg aku bagi dekat dia... mcm tak dihargai langsung peluang tu... dia masih spt dulu, masih dgn perangai dia yg dulu... aku mungkin tak sempurna tapi sekurang kurangnyaa, aku cuba utk bagi dia peluang supaya menjadi seorang manusia yg lebih baik akhlaknyaa kann ?? tak salah aku rasa... tapi kalau diri sendiri tak cuba atau tak berusaha untuk berubah ke arah kebaikan bermakna tanggungjawab aku sbg orang yg ingin melihat dia berubah telah lepas... dalam kehidupan nie, kita kena belajar utk menerima nasihat dan pandangan org lain kalau nak berjaya dlm hidup... kadang kadang aku rasa susah utk memahami diri seorang lelaki ! apa yg mereka inginkann dlm satu hubungan COUPLE ?? apa yg mereka inginkan dlm diri pasangan mereka ?? aku taknak satu perhubungan yg terjalin hanya kerana nafsu sahaja ! salah ke aku mahukann seorang lelaki yg berfikiran matang ?? salah ke aku mahukann lelaki yg tidak terlalu obses dgn fizikal aku ?? salah ke aku mahukan lelaki yg boleh membimbing aku ?? *sobsobsob* aku nak bersama dgn lelaki yg boleh menjadi imamku pada masa hadapan ! sebab aku tahu aku byk kelemahan dalam agama aku sendiri, byk yg aku taktau tentang halal dan haramm... byk yg aku taktau tentang dosa dan pahala... tapi aku cuba untuk berubahh ! utk menjadi sorang hamba yg dipandang oleh ALLAH S.W.T... tetapi aku tak boleh membina satu perhubungan yg menghanyutkann aku dari tuhanku sendiri ! YA ALLAH ! banyak sungguh dosaku ! baru kini aku sedar, aku perlu mencari lelaki yg tulang rusuknya ada dlm diri aku... jika benar, lelaki yg dahulu itu adalah jodoh ku kau berikan laa aku petunjukMU YA ALLAH ! dan berikann laa hidayahMU kpdnya supaya dia tidak lalai dgn apa yg dia lakukan sebelum ini... aminnn...



aku menangis masa menulis entry hari ni, taktau kenapa... dada aku rasa sebak sgt :'( aku mula rasa ALLAH sentiasa ada dgn aku, yg menenangkann aku... ujian yg dia bagi pada aku selama setahun lebih bercouple dgn lelaki tu cukup buat aku rasa pahit dan manisnyaa dlm perhubungan... aku masih muda ! kalau betol dia masih sygkann aku spt mana yg dia selalu cakap pada aku, aku yakin dia pasti brubahh ! tapi kalau dia masih sama spt dulu, sungguh jelas dia bukann jodoh aku kann ?? sia sia peluang yg aku bagi pada dia utk berubahh... betol kata orang nak merubah sorang manusia amat sukar tetapi utk menjinak kann seekor kucing mudahh jee... hehehe... aku nak shar lagu dekat korang laa, if korang nak dgr tekan pause dulu dekat sebelah kanan tu nanti korang peningg nak dengar byk lagu :)










wth purplishes love,


THANKS ! sudi membaca, sayang korang :)

No comments:

 
Copyright@Segala Yang Terkandung Dalam Blog Ini Hak Milik EnaRasinah