assalamualaikum semua... Heyy ! Awak stalk sini ke ?? Haa ! kantoi.. Btw, tiada apa yg menarikk dekat sini tapi yg pasti anda tidakk rasa menyesal laa.. Hehehe.. Dah mula jarang blogging tapi korang boleh follow aku dekat twitter :)

18 February 2012

dunia remaja yg hebadd !

assalamualaikum semua !
hopefully, u olls semua shad okee ! i'm not feeling well and hope u olls can pray for my health to get well bcuz tomorrow is lovely day for me :)


wahh ! act, ena ta rasa entry hari ni menarikk or special...just rasa mcm dah lama takk post dekat blogg nie sejak ena mula tak sihat....since my birthday 2 days ago, ena tiba tiba tak sedapp badan pluss headache yg teramatlaa saket, nak kata migrain takk cuz ena still lagi boleh bangun and tolong my mom buadd segala macam kerja rumah niee... menyapu+mengemop+mengemas+memasak+jaga c fyra tu lagi...selsema pulakk melanda dgn teruk nyaa + batukk siked yg menyakitkann anak tekak niee....bila siang alhamdulilah ena bolee bergerak aktif tapi bila masyukk waktu zohor ke atas siyesly, badan jadi lemah....urmmm...yg lebih rasa teramat sakit bila hidung mula buadd perangai dye iaitu tersumbat tahap memang takk boleh tahann tooo....what's wrong with mee ??? tiba tiba lemah macam niee, adess ! luckily, masih ada selera makan if takk lagilaa tak bertenaga kann....my mom cakap maybe this all happen cuz ena baru masukk fasa baru dalam hidup sbg seorang remaja yg berumur 18 tahun, hehe...mungkin kott kann....lepas niee dah boleh laa tengokk movie or anything else for 18SX kann ?? haha...



REMAJA ?? urmm, ramai orang selalu cakap remaja adalah satu fasa yg perlu kita semua lalui sekali dlm seumur hidup kann ?? ena ada laa siked pengalaman dunia remaja yg banyak sangat dengan cabaran nyaa di sebabkann sikap yg ingin mencuba...dalam fasa remaja ini jugak laa kita kena bijakk memilih kawan !! sangat penting tuhh !! nakk tahu kenapa ?? sebabnyaa dari kawanlaa kita biasanya terpengaruhh dann ikot jee apa yg mereka buadd dan rasa nakk cuba tapi bila sekali dahh cuba ofcoz laa terus jadi tabiat tetap sampai bila bila....ena takk cakap semua kawan tu jahat tapi yg ena nakk highlight dekat sini nakk cari kawan yg baik tu susah....betol takk ?? kawan yg suruh kita buadd jahat, ramai sebenarnya tapi kita boleh kira berapa ramai kawan yg selalu ingatkann waktu solat kita, am i ryte ?? ena takk cakap ena nie perfect as a friend tapi ena tadelaa pernah ajak kawan kawan ena buadd jahat and ena selalu ingatkann dyorg yg ALLAH tu maha melihat then bila ena cakap mcm tu kawan kawan ena boleh fikir apa yg terbaik untuk dyorg....ena pernah tengok seorang perempuan niee laa, beza umur dalam 2,3 tahun tua dari ena...firstly, dye seorang yg sangat sopan, selalu jaga adab berpakaian, tudung punn takk pernah laa menampakkan dada, cara berpakaian punn sedap mata memandang and yg penting takk pernah ketat jauh sekali laa jarang....but one day, dye dapat continue her study di salah sebuah pusat kemahiran, normal laa kann if dah further study jauh dari parents and family...rasa bebas dari kongkongan tu msti ada pluss boleh buadd apa sahaja takde siapa yg marah....bila dah 6 bulann dye study, dye mula menjadi seorang culture shocked ! kejutan budaya laa biasa orang cakap....dye dah mula terpengaruh dgn kawan kawan and housemates dye....apa yg mengejutkann ena bila dye sudaa berpakaian ketat, berlengan pendek tetapi masih menutup aurat dan bertudung....before this, dye takk pernah suka keluar rumah berlengan pendek baginya ianya satu dosa tetapi kini dye bolehh slamber badak jee berpakaian mcm tuh....adakah dye seorang remaja yg hipokrit atau dye mengalami pengaruh yg kuat dari rakan rakan dye atau dye tidak boleh mengawal nafsu keinginannya untuk menjadi spt orang lain ?? tujuan ena story pasal this girl bukan untuk mengata sbb tu laa aku tak mentioned name dye kann, if aku mengata memang terang terang aku tulis nama dye kann....hehe...okayy ena just nak share pluss bagi satu moral dekat story niee and ena jugak selalu berdoa supaya ena tidakk terpengaruh dengan orang lain and selalu mendekatkan diri dengan ALLAH supaya ena akan selalu dilindungi oleh NYA :)



story dekat atas tuh, bukan nak cakap yg aku nie PERFECT okee !! cuz aku niee sometimes jahat laa jugakk kann, i admitted that i love sexy ! cuz dulu aku bukan laa seorang gadis yg bertudung, dress up aku lebih kepada sexy tapi sexy aku bertempat laa....aku keluar just pakai seluar pendek dgn selamba badak nyaa kann,skirt laa, baju yg aku pakai punn taktau berlengan ke idakk, haha...that tyme semua yg aku buadd tu apa yg aku rasa happy pluss enjoy...bukannya family takk remind me about dosa and pahala tapi dah degil + keras kepala kann nak buad cner memang takk laku laa apa yg dyorg cakap tu...my sys selalu jugakk bising bising pasal tutp aurat and tudung nie kann tapi apa yg jawapan selalu aku bagi dekat dye, biarlah hati aku rasa nakk buad cuz bila buadd sebab orang laen takk guna kann ?? then, until one day 2010 rasa mcm nakk pakai tudung...alhamdulilah, mungkin ALLAH sudah buka pintu hati aku kann tyme tu....rasanya pakai tudung orang lebih rasa respect dekat kita kann ?? mula mula nakk pakai tu macam macam perasaan aku rasa....malu + benggang + janggal + taktau cner rupa aku dgn tudung ! selama nie pakai tudung skola maen sarung then lipat dah siapp kann....yg bagi semangat my sys laa, dun care what people said about you just being yourself and make youself comfortable with whatt you doin....dekat situ laa rasa lagi bersemangat nakk pakai tudung...orang orang yg terdekat mula pelik especially sdare mre aku laa kann but dyorg sangat baik cuz bagi aku semangat sehingga laa ke hari ini....my mom of course laa gembira sakann kann bila tengokk dua dua anak dara dye bertudung, hehe...1 perubahan yg drastik laa dlm hidup aku sebab tu aku takk heran dgn prempuan yg sexy niee cuz aku dah rasa semua tu dulu and aku akan tinggalkan dunia gelap tu....tapi i love sexy still lagi ada dalam hati even secara fizikal aku tidak sexy, hehe...apa yg buad aku berang bila ada perempuan yg bertudung tapi perangai nauzubillahhh !! siyes, aku benci ! memalukann orang orang yg bertudung cuz benda tu umum kann so bila sorang buad hal, semua akan terlibat even takk bersalah ! haishh, manusia manusia....tapi korang perasan takk wajah seorang perempuan sebenarnye lebih cantek + lawa bila bertudung kann ?? tak caya ?? just tengokk laa artis artis yg dah bertudung skrg nie dgn sbelum bertudung just like diana amir, i like her !


entry hari ini leibh kepada mengarut + merapu + merepek kann ?? just enjoy it okee and make it as a moral :)


with purplishes love,
ena <3

THANKS ! sudi membaca, sayang korang :)

No comments:

 
Copyright@Segala Yang Terkandung Dalam Blog Ini Hak Milik EnaRasinah